تهران- خیابان جلال آل احمد - نرسیده به پل گیشا- خیابان جنت- نبش کوچه اول- پلاک ۲

88005812 21 98+ iais@ut.ac.ir

مدیریت درخواست های آموزشی

با افزایش روندهای موجود در مراکز آموزش عالی و استفاده از سامانه های نرم افزاری مختلف جهت رفع هر یک از این روند ها، ایجاد سامانه ای یکپارچه جهت جلوگیری از تکرار ورود داده و مکانیزه کردن روند پردازش درخواست ها در دانشگاه امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. در صورت عدم ایجاد یکپارچگی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی، کارمندان ملزم به ورود تکراری داده های در سامانه های مختلف خواهند بود که امری خطابرانگیز و وقت گیر است.

در این راستا پژوهشکده سامانه های هوشمند کاربردی دانشگاه تهران با بهره گیری از جدید ترین متدهای نرم افزاری دنیا سعی در ارائه محصولی یکپارچه جهت مدیریت درخواست های آموزشی نموده است. این سامانه در دانشگاه تهران به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی ایران اجرا شده است و بسیاری از نیازهای دانشجویان را به صورت برخط مرتفع ساخته است. هدف از پیاده سازی این سامانه عدم مراجعه حضوری و زمان بر دانشجویان برای درخواست های آموزشی است. این سامانه به دانشجویان این امکان را می دهد که از هر جای کشور بتوانند با کارشناسان اداره آموزش در ارتباط باشند و بدون از دست دادن زمان و هزینه درخواست های خود را ثبت و پیگیری نمایند. ازینرو این امر باعث بالا بردن راندمان کاری کارشناسان اداره آموزش می باشد. از امکانات این سامانه می توان به قابلیت ثبت انواع درخواست آموزشی در سامانه، امکان ثبت (ویرایش) مشخصات لاتین دانشجویی ، امکان پیگیری وضعیت درخواست ، امکان مشاهده نظر کارشناس در مورد درخواست برای هر دانشجو ، امکان آپلود مدارک و مشاهده اسناد مربوط به هر درخواست، امکان پرداخت آنلاین هزینه های برای هر درخواست اشاره نمود. همچنین مدیران سیستم می توانند درخواست هایی که از طریق سامانه دانشجو ثبت شده است را مشاهده کنند. این سامانه با ارائه گزارش های آماری از فعالیت های کارشناسان اداره آموزش امکان مدیریت هر چه بهتر نیروی انسانی در دانشگاه را فراهم می نماید.